حرکات کششی

حرکات کششی، ممکن است در ورزش های شما اولیت بالایی نداشته باشد. انجام حرکات کششی باعث می شوند عضلات شما دور از هر گونه تنش بوده و به اصطلاح ریلکس باشند. رهایی از تنش ها به این دلیل اهمیت دارد که تنش های عضلانی دلیلی است برای خستگی، ناتوانی در انجام حرکات و گاهی اوقات موجب درد اما در کل مسئله اصلی ورزش کردن است، نه حرکات کششی، درست است؟نه خیلی زیاد، اما کشش می تواند به شما در این موارد کمک کند:

حرکات کششی
  • _بهبود مفاصل حرکتی
  • _بهبود عملکرد ورزشی
  • _خطر آسیب را تا اندازه ای کاهش می دهد.
حرکات کششی
حرکات کششی

 فواید و اهمیت حرکات کششی صحیح :

مطالعات درباره فوایدحرکات کششی داری نتایج متفاوتی بودند. برخی نشان می دهند که کشش به بدن شما کمک می کند. مطالعات دیگری نشان می دهند که  حرکات کششی قبل و بعد از ورزش فایده ای ندارد.

برخی تحقیقات نشان می دهند که کشش، درد ماهیچه ها را بعد از ورزش کاهش نمیدهد و مطالعات دیگری نشان می دهد که کشش ثابتی که بلافاصله قبل از ورزش انجام میشود، ممکن است عملکرد را کمی بدتر کند.

کشش می تواند به بهبود انعطاف پذیری کمک کند و در نتیجه، حرکت مفاصل را افزایش دهد. انعطاف پذیری بهتر، ممکن است این موارد را داشته باشد:

  • _بهبود عملکرد در فعالیت های فیزیکی
  • _کاهش خطر آسیب
  • _کمک به مفاصل خود تا در محدوده کامل حرکت کنند
  • _به کار انداختن ماهیچه ها به طور موثر
  • _حرکات کششی، جریان خون را به ماهیچه افزایش می دهد.
حرکات کششی
حرکات کششی

موارد ضروری حرکات کششی :

  • قبل از این که کشش داشته باشید، مطمئن شوید که این کار را به طور ایمن و به طور موثر انجام می دهید. می توانید هر زمان و هر جایی انجام دهید، ولی حتما از تکنیک های درست استفاده کنید.
  • کشش به طور نادرست، باعث آسیب بیشتر می شود.
  • از این نکات برای حفظ ایمنی استفاده کنید:
  • کشش را برای گرم کردن بدنتان استفاده نکنید.
  • اگر ماهیچه های سرد را کشش دهید، ممکن است به خودتان آسیب وارد کنید.
  • در تمرینات خود درهررشته ورزشی که فعالیت نمایید نهایت دقت را در انجام صحیح حرکات انجام دهید. تا دچار آسیب دیده گی نشوید.

درباره ی بوجارزاده

مطلب پیشنهادی

ورزش کوهنوردی

ورزش کوهنوردی یکی یا از جمله تفریحات است برای برخی نیز کوهنوردی به عنوان شغل …